torsdag 29 juli 2010

Fiskare

Dom senaste nätterna har jag drömt om fisk och att jag fiskar,och jag får stora fiskar,när jag vaknar så vill jag inget annat än att dra ut och fiska.

Har den bästa boken som heter drömsymboler,och nu vet jag vad min dröm betyder.

Fisk/Fiskare:
Leva sitt liv från själens djup och utifrån känslorna,eftersom fiskarna lever i havets djup.
Känna sig som "fisken i vattnet" -vara i sitt rätta element.
Dom är alltid uppmärksamma på världen omkring sig.
och fiskaren försöker fånga själens innehåll.En stor fisk tyder på stort byte.
Enligt jung kan du -om det är du som är fisken-förnya dig själv i vattnet(känslorna).

Men själva ordet fiske som mina drömmar innerhåller betyder:
Undertryckta aggressioner,känslor av underlägsenhet,rädsla för krig men också ett desperat sökande efter fysisk eller mänsklig närhet. Enligt folktron En varning.


Jaha,då vet man de då! Tror jag drar och fiskar istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar