tisdag 29 mars 2011

Visste du att...


..dina fötter svettas 6 centiliter styck en vanlig dag,utan träning. Not cool.


Har precis varit ute på en 6km springrunda,körde intervall och tempo löpning idag.

Känns verkligen skoj att jag hittat glädjen i löpningen,mitt nästa mål är att springa en halvmara,och sen kanske pressa tiden på milen.


Nån mer erfaren som kan ge några tips på vägen?



Tänkte köra en 10 veckors hård träning nu,jag är i bra form och har lyckats kommit upp i en bra kondition,men konditionen är inte riktigt där för att lyckas ta längre distanser. Men det gäller att vänja kroppen långsamt med längre distanser.


Jag har alltid gillat att använda mina ben,har spelat fotboll väldigt länge och även boxats,så fotarbete är viktigt och nåt jag är väldigt bra på. Men eftersom jag inte längre har den tiden att anpassa mig för träningstider och matcher och sånt,och egentligen inte har den glöden längre för båda sporterna så har jag hittat löpningen,jag får vara ute i naturen och anpassa mig efter mig själv,kan inte bli bättre! NU kör vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar