fredag 4 november 2011

Sanna


(Bilden har ingenting med texten att göra )

För två år sen infann sig lyckan och en ny vänskap,jag minns det så väl. R och vi alla skulle festa ihop på det då kallade "The Mansion". Vi fick ett samtal om att R var plus en,kul tänkte vi. In till festen kommer en blyg tjej,vars leende trots allt strålade,hon var lite små hungrig så jag tog fram en matlåda till henne som jag tidigare på dagen hade tillagat,om jag inte missminner mig helt så var det spagetti och köttfärssås. Redan då sa det klick.
Vi festade på hela kvällen,och det starkaste minnet jag har av den kvällen var vår så kallade "sprit jakt". Spriten hade tagit slut, men stora dilemmat kvar stod vi alla ville ha mer. Så jag och Sanna bestämde oss får att gå på en "Sprit jakt" trots vinter kylan. Vi besteg många berg av snö,lekte herren på täppan,Sanna vann jämt (?). Vi lade snö i alla brevlådor,Sanna puttade mig över staketen,vi kom till hennes vän Robert,som sedan även blev en god vän till mig.
Där fanns spriten,minns inte mycket av
just det mötet,spelade fiol med sprit flaskan,gömde oss för bilar,skrämde folk genom att gömma oss bakom snö högar,två timmar senare och en nästintill tom sprit flaska anlände vi till festen igen,vi lyckliga som få medan våra vänner kanske inte infann lyckan lika mycket då sprit flaskan nästintill var slut.
Vaknade upp med 25 synliga blåmärken,var av två var ett rakt sträck över båda låren(!),men huvudsaken var att vi hade kul.


Två år av ren vänskap,två år av glädje,tårar,skratt,galenskap,nya vänskaper och många otroliga minnen. Jag hade en sådan lycka att träffa dig/er under en tuff tid,och genom varandra fann vi alla glädjen igen.
Jag har fått en fantastiskt relation med din bror R och jag hade lyckan att få lära känna din bror P,han finns i hjärtat stark och dom älskar dig och är stolt över dig precis som jag är över ha dig som vän.
Jag hoppas våra vänskap är för evigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar